woensdag 11 juni 2014

Voorlezen!!



Voorlezen als vast ritueel
dat kan niet kort of even snel
dat moet met stemmetjes en eigenlijk net iets te lang
nog een bladzijde wordt nog een hoofdstuk

dus voor ons geen Matthijs om half 8 of Het Acht Uur journaal op tijd
wereldnieuws of wie de tafelheer is, zal de Rotjes worst zijn
Eucalypta zit Paulus de Boskabouter weer op zijn kop
en De Gruffalo hebben we deze week nog maar drie keer gehoord

maar wij ouders hebben een list
Lang leve KPN Begin Gemist!

16 opmerkingen:

Iris Vank zei

Heeel praktisch kan ik me zo voorstellen! :)

vervlogen dagen zei

Lekker fijn dit!
Laatst had ik Valentijn tuk. Ik las de Latijnse versie van 'Nijntje aan zee' zomaar voor, zonder Latijn gehad te hebben. Diep onder de indruk was mijn gymnasiast. Knap hoor... Sommige verhalen gaan nooit meer uit je hoofd.

LEHTI zei

Huh, dacht ik bij het lezen van je logje, wordt Daan gesponsord door KPN of zo? Weet je wat echt helpt, de tv de deur uit. Matthijs heb ik al wel vaker dan drie keer gehoord. ;-) Loop je wel het risico dat nog 1 blz gelijk het hele boek wordt. boekentip: "De verdwenen prinsessen of Milo's fantastische reis door het land van letters en cijfers" Heel gek.

Daan zei

@lehti dit blogje was ook een MDDD voor KPN (zie onderaan de blogpost), een toffe opdracht met een fijne boodschap waar ik helemaal achter sta :-) en superleuk om te maken.
De tv is er hier ook bijna uit maar Het journaal DWDD P&W wil ik toch wel zien (of Pinkpop of Maartens Moestuin of ...)

Ik ga meteen je tip opzoeken, klinkt geweldig :-)

Daan zei

Wow @vervlogendagen! Ik heb hier Jip en Janneke in deLatijnse versie liggen, eens zien hoe ver ik kom ;-) Elvis kan niet wachten!

isabel zei

die gruffalo en de driejarige... sinds we het boek hebben is het wel minstens 2 keer per week voorlezen geblazen. al kent ze het ondertussen gewoon ook vanbuiten... :-)
maar inderdaad, voorlezen is bij ons ook een vast ritueel. daar wijkt alles effe voor...

LEHTI zei

Een voorproefje uit Milo: (Aan het woord is de dikste dunne man van de wereld, tevens de magerste dikzak) 'Tja wat zal ik zeggen, ' mompelde de man. 'Een ding weet ik zeker: het is veel moeilijker te zeggen of je verdwaald bént dan of je verdwaaald wás, want meestal is waar je heengaat precies waar je bent. Daarentegen merk je vaak dat waar je geweest bent niet hetzelfde is als waar je geweest had moeten zijn, en omdat het veel moelijker is de weg terug te vinden naar een plek, die je nooit verlaten hebt, stel ik voor dat je daar onmiddellijk heen gaat en dan pas besluit of je verdwaald bent. Als je nog meer vragen hebt, vraag het dan alsjeblieft aan de reus.' En hij sloeg zijn deur dicht en deed het rolgordijn naar beneden.http://lehti-paul.blogspot.nl/2012/10/nitrocelibaat.html
(en mijn volgende vraag is dan natuurlijk wat MDDD is, want dat weet dit tv-loze blondje natuurlijk niet. Gauw opzoeken....want in 1965 wisten ze dat vast ook niet.

Daan zei

Oooo, dat klinkt veelbelovend :-)
enne MDDD that's me ;-) MaanDagDaanDag :-))))

Greetje zei

Zo herkenbaar........eigenlijk kunnen ze zelf al "lezen", als het maar vaak genoeg herhaald wordt.

LEHTI zei

:-)

LEHTI zei

:-) Aangenaam

tessa zei

wat ontzettend lief!
het gaat precies hetzelfde hier, zo leuk om te zien.
ze kennen de beide gruffalo's woord voor woord.
alleen dan niet de papa die leest helaas.

boevenbende zei

O heerlijk herkenbaar! Hier zijn we ook elke avond eindeloos aan het voorlezen. Alledrie een eigen verhaal en 's avonds op de bank bijlezen wat de oudste tussendoor zelf gelezen heeft. Journaal, wat is dat ook alweer? ;-))

jesuishert zei

Wat een feest he, muis van de gruffalo is vandaag mee naar het peuterklasje ipv het sofische popje. Juffie moest lachen , onze lieve Bess (2,5) is een soort muis en hoort bijna int gruffalo verhaal thuis! Maar dit boek hebben we niet vd gruffalo! Wat is de titel?

Daan zei

O, wat heerlijk @Jerhert
Dan moeten jullie ook zeker dit boek in jullie collectie hebben:
Het kind van de Gruffalo http://www.bol.com/nl/p/het-kind-van-de-gruffalo/1001004005514612/?Referrer=ADVNLGSA0020081001004005514612

En ken je Toneelgroep Meneer Monster, zij spelen een fabtastische Gruffalo voorstelling, komend theaterseizoen ook nog volop!

Sigrid zei

Voorlezen is en blijft zo leuk, net als de Gruffalo :-)

(Teun kende het boek helemaal uit zijn hoofd, woord voor woord kon hij het navertellen zonder dat hij kon lezen. Het bleef leuk om te zien hoe hij de anderen voor de gek kon houden)