vrijdag 19 juni 2009

Sint Jan / MidSummer



Sint Jan, Sint Jan, Sint Jan
die komt er an
Sint Jan
gaat komen
je ziet het aan de bomen
Sint Jan, Sint Jan, Sint Jan
die komt er an


We vierden de hele dag Feest
Toneel door de Vijfde Klas
We zongen ZomerLiedjes

We liepen de Rozentuinen
Vier Spiralen als in Vier Seizoenen
Rond de Meiboom

We klommen in de Paal
omhoog naar de Snoepzakjes
We Picknickten met de hele School

We deden Volksspelen
We waren de Sterksten met Touwtrekken

De Zesde Klassers sprongen over het vuur
We gaven heel veel ballonen mee aan Jan de Wind 
Eén September horen we welke het verste kwam

We aten ijsjes

en vielen in slaap in de auto!

en Daan
die vergat het fototoestel...


We celebrated all day 
Theatre by the Fifth Grade
We sang Summer Songs 

We walked the Rose Gardens 
Four Spirals as Four Seasons 
Around the MayTree

We climbed the Pole 
up to the Candy bags 
We had a Picknick with the entire School 

We played 
We were the strongest with Rope Pull 

The Sixth graders jumped over the fire 
We gave our balloons to the wind
The first of September, we hear wich ballon has won

We ate icecream

and fell asleep in the car! 

and Daan 
forgot the camera ...




16 opmerkingen:

Greetje zei

Wat hebben jullie een leuke dag gehad. Nu nog een fijn week-end :)

Daan zei

dat had mij dus kunnen overko- nee, wacht, dat overkomt mij dus elke keer...

Klinkt in elk geval heel erg gezellig/leuk/spannend!! Ook zonder foto's..

Tine zei

Het klinkt heerlijk! En ook dat liedje komt me bekend voor (ik heb nog gewerkt in een sociaal-therapeutische gemeenschap). Daar vierden ze de jaarfeesten ook héél intens.

MUS zei

oh wat fijn toch op randje zomer!

The Dutchess (a.k.a. Tat) zei

Het klinkt heel gezellig en vooral het eerste plaatje vind ik heel erg lief. Jammer van je camera.

Maar, maar, maar waarom vieren jullie een meifeest halverwege Juni?

Daan zei

Sint Jan is niet het mei feest maar het zomerfeest, alleen de MeiPaal staat er nog van het Meifeest zeg maar :-)

- zei

Oh wat fijn.
Wij vieren het woensdag dit heerlijke rozenfeest. Het mooiste feest van het jaar wat mij betreft. Ik hoop dat ik mijn camera niet vergeet.

basiclabelSweden zei

Hej,

Wat leuk dat je even bij mij op bezoek was in Zweden! En wat leuk nog een midzomerfeest en hoe anders maar toch een beetje hetzelfde, wij "samen" dit gisteren op het picknikkleed hebben gevierd ;o)

Jeanette zei

Ik ken dit hele feest niet? Is dat typisch iets voor n bepaald deel van NL misschien?
Zo te lezen hebben jullie je prima vermaakt!

Bree zei

maar het KLINKT! als een heeerlijke dag!

MEL: zei

Inderdaad! Sint Jan die komt er' an!! Ons VS schooltje viert het woensdag, maar het kan zijn dat wij er niet bij zijn omdat het hele kleuter gebeuren voor onze magnus al indrukwekkend genoeg is! Maar een super feest, vorig jaar bij de peuters hebben we ijsjes gegeten onder de parasol! geweldig!
Sowieso ook de "magische Midzomer nacht"...groetjes

therese zei

wow, you really do all that on midsummer? i have kids in waldorf school too, but they don't do any of that. i'm jealous! the may pole is wonderful.

Daan zei

@ Jeanette; ik denk dat het vooral een jaarfeest is van de Vrije/Waldorf/Steinerschool

Anoniem zei

Yep, al wordt het ook in andere kringen gevierd, onder andere namen (Litha, Midzomer, zonnewende).

Ha! Fototoestel! Nooit bij me wanneer ik het nodig heb.

Wat een mooi feestje hebben jullie ervan gemaakt.... wij gaan vanavond een vuurtje stoken ter ere van de zomerzonnewende...

Susi zei

Mijn dochterlief zit op de vrije school en zij heeft dit ook onlangs gevierd! Alleen was het bij haar pinksterfeest?!!! Ze mocht het aan en afkondigen op haar trompet!
Deze vrijdag komt de St Jan eraan met picknick en over het vuur springen!
Ik heb een mobiel met camera, ook wel handig, want bij mij is de batterij van de camera snel op en kan ik geen foto's meer maken!
Groetjes Susi

Elly zei

mmm we gaan dat fijn woensdag nog vieren ,met school ,in de morgen met heller en dan in de avond nog met vuurspringen enzo met de oudere kids , heb er zin in

Maar eerst morgen zonnewende vieren ;-)